Yin yoga

Bij Yin yoga neem je zittende en liggende houdingen aan op een passieve manier (zonder spierkracht), maar toch intensief. Je voelt dus wel dat het op je lichaam inwerkt. De houdingen worden 2 tot 5 minuten aangehouden, zodat je in de diepere lagen van het weefsel werkt. Iedereen neemt een eigen unieke houding aan die op dat moment past. Hulpmiddelen zijn aanwezig om je te ondersteunen tijdens de houdingen. We werken in stilte, met de aandacht naar binnen en met zachte muziek op de achtergrond. Na elke intensieve houding krijg je ook de tijd om weer na te voelen en neem je een voor jou ontspannen houding aan. Aan het eind van de les doen we een ontspanningsoefening.

Hatha/ Yin yoga

In deze combinatievorm van Hatha en Yin yoga geef ik wekelijks een andere les. We gaan van meditatieve tot dynamische houdingen met daarin aandacht voor de adem. Door middel van zachte bewegingen je lichaamsbewustzijn vergroten, energie laten doorstromen, kracht en ook ontspanning opbouwen. Met daarin ook soms wat uitdagende houdingen. Even uit je hoofd naar je lijf. Door de opbouw van de les en de regelmatige terugkerende houdingen zul je merken dat het hele lichaam in beweging komt en dat er veranderingen in het dagelijks leven zullen plaatsvinden.

Access bars

Wist jij dat er 32 punten op je hoofd zijn die, als ze zachtjes worden aangeraakt, moeiteloos en gemakkelijk alles loslaten wat jou belemmert om te ontvangen? Deze punten bevatten alle ideeën, gedachten, overtuigingen, emoties en overwegingen die je in alle levens hebt opgeslagen. Dit is een buitenkans voor jou om alles los te laten. Het is een ongelofelijk zorgzaam en ontspannend proces waarmee je alle aspecten in je leven losmaakt waarin jij bereid bent te veranderen.

Wil je ook een access bars behandeling? Neem dan contact op om een afspraak te maken.

Kim Swinkels

Goed zijn voor jezelf begint voor mij op de yogamat. Wil jij ook echt ervaren hoe het voelt om een houding aan te nemen die past binnen jouw grenzen op dat moment? Bewust te worden van je ademstroom en even helemaal tot jezelf komen?

Ik geef lessen aan groepen van maximaal twaalf mensen, omdat ik het belangrijk vind dat ik iedereen genoeg aandacht kan geven. De beste manier om kennis te maken is om een keer mee te komen doen. Voel je welkom! Ik zie je graag op de mat!

Yogales

Een yogales duurt zestig minuten. Ervaring met yoga is niet nodig en je hoeft er ook niet lenig voor te zijn. Iedereen beoefent yoga op zijn of haar eigen niveau en stelt eigen doelen. Yogamatten, meditatiekussens, blokken en dekens zijn aanwezig, maar natuurlijk ben je vrij om je eigen mat mee te nemen. Heb je een blessure? Meld dat dan even vooraf!

Lessen

  • Maandag 9.30 uur (hatha/yin)
  • Dinsdag 19.15 uur (yin)
  • Dinsdag 20.30 uur (hatha/yin)
  • Woensdag 9.00 uur (hatha/yin)
  • Woensdag 10.30 uur (yin)
  • Woensdag 19.15 uur (yin)
  • Woensdag 20.30 uur (yin)
  • Vrijdag 9.00 uur (hatha/yin)
  • Vrijdag 10.30 uur (yin)

Momoyoga

Voor leskaarten en planning gebruik ik Momoyoga. Hier kun je online leskaarten aanschaffen en bijhouden. Ook het aanmelden voor lessen gaat makkelijk via je computer of telefoon, maar het kan ook altijd via mij.

Ga naar momoyoga

Kleding

Trek comfortabele kleding aan die meebeweegt en waar jij je lekker in voelt, eventueel wat laagjes, die je uit kan trekken als je het te warm krijgt. Zorg dat je warm genoeg bent voor de eindontspanning. Doe je sokken, een trui of een vest aan of trek een heerlijke zachte deken die aanwezig is over je heen. Yogamatten, meditatiekussens, blokken en dekens zijn aanwezig, maar natuurlijk ben je vrij om je eigen mat mee te nemen.

Eten & drinken

Eet niet teveel voor een yogales, het liefst een uur van te voren zelfs niets meer. Het is ook niet aan te raden om tijdens de les te drinken. Het doel van yoga is om je lichaam te verwarmen en daarmee in de diepere lagen van je lichaam te gaan, door drinken hinder je dit proces. Na de les is het juist goed om te drinken. Bij Yoga reinig je het lichaam, door na de les voldoende water te drinken kunnen deze afvalstoffen gemakkelijk afgevoerd worden.

Rust & stilte

Zorg dat je vijf minuten voor aanvang aanwezig bent, zodat je al wat tot rust kunt komen. Kom in stilte binnen ga rustig op je mat liggen tot de les start. Luister goed naar je lichaam en ga niet over je grenzen. Het is geen competitie, dus kijk niet naar je buurman of buurvrouw. Het gaat erom hoe jij de yoga ervaart en voelt. Zorg dat je na de les rustig de ruimte verlaat, zodat de yogi’s van de volgende les rustig binnen kunnen komen. De opgebouwde stilte en ontspanning kunnen dan nog na resoneren.

Kyke

Praktijkruimte
Rooiseweg 12
5481 SJ  Schijndel

Contactgegevens
kim@kyke.nl
WhatsApp
Facebook
Instagram

Prijzen

Een losse les kost € 12,50. Een 12-strippenkaart kost € 120,- en heeft een geldigheidsduur van 14 weken. Wil je het graag eerst een keer proberen? Een proefles kost € 10,-, maar die wordt in mindering gebracht als je erna een 12-strippenkaart aanschaft. Je kunt altijd contact opnemen om een afspraak te maken.

Privéles of groepsafspraak

Vind je het fijn om een privéles te krijgen? Of wil je samen een keer een yogales volgen, met vriendinnen of collega’s? Dan kunnen we in overleg een dag en tijd kiezen om dat te doen. Dat kan voor een eenmalige les, maar ook als serie van bijvoorbeeld zes keer.